18 januari 2012

Gofika och körsbärsblom

En av mina absoluta favoritostar är English blue stiltoncheese. Att förpackningen är en skönhet gör inte saken sämre!
En god vän kom förbi med nybakt bröd, ( i vanliga fall är vi bortskämda med att maken bakat)
 och tillsammans med stiltonosten och söt svartvinbärssylt blev fikat en höjdare!!
Vackra blå reahyacinten fick hänga med på ett hörn då den bara är så vacker och doftar så gott!



I fredags fick jag riktig vårkänning då jag och dottern var i Ystad då hon skulle röntgas. Både de rosa och vita körsbärsträden vid klostret blommade sååå vackert.
Älskade dottern som är en riktig vårälskare som jag var så här glad!





En liten del av mig kan inte låta bli att hoppas på att det inte kommer någon snö här i år, men samtidigt tycker jag ju synd om lillemans kompisar som inte fått åka nån pulka alls i år och som längtar efter snö...
Nåja , en sväng med snö lär vi väl få, det säger ju alla.
Ha en fin onsdag!

8 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
har aldrig testat den osten men dina bilder får verkligen att bli sugen...
härliga bilder du visar .....
ha en kanon onsdag vännen!
kram
sandra

Gardenhouse sa...

Grattis till awarderna! Du är såå värd dom.
Kul att läsa lite mer om dig.
Det måste ha varit jätte spännande för ett år sedan!?
Så härlig bild på dottern,
All lycka till er.
Kram Sussi

Berså sa...

Åh va vackert med de blommande träden ! Ett hopp om våren !! Och jag håller med, nu vill jag inte heller ha någon snö...

Anonym sa...

Hej vännen!
Så gott det ser ut och håller med dig om att burken är finfin. Svärfar bjuder alltid på pepparkakor med Stiltonost till glöggen och det smakar fantastiskt.
Har hört att körsbärsträden blommar inne i Göteborg också, men här ute på vischan är det en bit kvar. Har klippt av lite kvistar och satt in och hoppas på att de skall slå ut... Snö nu, nej tack!!
Har varit med maken på IKEA idag och provat soffor, vi lär nog aldrig enas om en färg så det kan bli hur spännande som helst!
Härlig bild på dottern, så glad hon ser ut, det glädjer mig!!

Kramen till dig!
Susanne

Norr om Köpenhamn sa...

Hej vännen! Så härligt att ni lyckades ta er iväg norrut över jul. Det gör mig glad :o) Fantastiska bilder på all snö och det är inte utan att man längtar efter snö, skidor o backar! Men eftersom jag inte har nåt utav det inom räckhåll, så får snön gärna fortsätta lysa med sin frånvaro. Istället njuter jag av att snödropparna börjar sticka upp o rosen i kruka har fullt med knoppar :o) Urhärlig bild på din dotter bland körsbärsblom. Kan det våren som är på väg?? ;o)

Ha en skön torsdag imorgon!
Kramis
Ulrika

Johanna Stålros sa...

Den måste jag ju bara testa- riktigt snygg förpackning;) Kram Johanna

saravillfara sa...

Eh, va'? Blommar körsbärsträden hos er??
Det hade jag inte trott om det inte varit för bildbevisen... ;)
Vi har hur mycket snö som helst här. De sista dagarna har vi fått en rejäl mängd ytterligare - som om det vi redan hade inte räckte till.
Härlig bild på finaste dottern!
Kramar!

Bibbi sa...

Avundsjuk! Ja, så är det bara.... Får nog gå ut och kapa en kvist och låtsas lite....;-P
Underbar bild på fina J, hon ser onekligen ut att må gott bland körsbärsblom:-)
Hur gick röntgen? Å' vad är det för sorts ost? Den såg onekligen fin ut i allafall. Hi hi:-)
KRAMAR