22 september 2012

Nytt till vardagsrummet

Hej hej! Var ett tag sen sist (igen)..
Har varken haft tid, lust eller ork att blogga helt enkelt.
 Har spenderat ovanligt mycket tid på sjukhus senaste tiden, är ju van då jag ofta är med dottern på olika sjukhus, men nu har det varit BÅDE jag och hon. Jag äter hjärtmedicin och på mitt vanliga rutinbesök hos min hjärtläkare togs som vanligt en massa prover. Dessa visade sig inte vara helt bra, så det har varit många turer. Många fler provtagningar, jag har fått blod, järndropp, gjort koloskopi, och nu väntar röntgen , gyn med cellprovstagning , fler blodprover och gastroskopi den närmaste tiden.
Samtidigt har dottern haft jobbigaste veckorna på länge, inatt har hon inte sovit överhuvudtaget pga smärtorna, så nu har vi bestämt att om hon inte är bättre på måndag får de lägga in henne så hon får sova åtminstone.
Jag är inte orolig för min egen del, men jag skulle göra vad som helst i princip för att hon ska få må bättre!
 
Känner mig ändå rätt positiv måste jag säga, lite konstigt faktiskt när jag tänker efter..
Jag brukar avsky när sommaren är slut, men nu känns det lite mysigt med höst måste jag erkänna. Jag vill absolut inte ha kallt och blåsigt, men att fota alla vackra höstfärger lockar. Än är det ju inga höstfärger här, men i oktober, då.. Är såååå glad att jag hittat fotograferingen!! Där glömmer jag liksom allt tråkigt.
 
Jag är också glad för "nya" mattan i vardagsrummet! Loppis förstås, ni vet ju att jag har lite svårt för nya saker.
En gammal handvävd och handbroderad skånsk matta i ull, så vacker tycker jag! Ett hörn var indränkt i diesel, så jag fick kämpa med att få den ren och sluta stinka men det var det värt!
 
 
 Enda nackdelen är att ALLT syns på mattan, och den drar verkligen till sig ludd och annat..


 
Har kokat en massa marmelader, 14 sorter har det blivit...
Jag som inte ens är speciellt förtjust i marmelader och sylter, men det är så kul att experimentera
med olika smaksättningar!
 
Idag regnar det här hos oss, rätt skönt då jag väntat länge på regnet som ska vattna trädgården när jag själv inte har lust! Det är verkligen KRUTTORRT!
Funderar på att göra lite godis idag, passar ju bra en sån här innedag.
Hoppas ni har en skön lördag, och än en gång tack för era fina kommentarer och mail!!
Kram
 


10 kommentarer:

Nilla Q sa...

Men oj, så mycket jobbigt:( Tråkigt att du inte mår bra, ni har ju liksom nog ändå, kan man tycka....

Skönt då om man har något som gör att man kan koppla av och känna lite glädje. Jag håller med, fotografering är ett bra sätt att koppla av från tråkigheter en stund!


Kram Pernilla

Åse sa...

Men så mycket tråkigheter hoppas att allt vänder snart, mycket snart ! Har tittat in varje dag och saknat dina bilder och texter , mattan är fantastiskt vacker. Ha en fin lördag och ta hand om er . Kram kram

Hannis sa...

Så jobbigt med allt med ditt hjärta och din dotters plåga!
Men det är skönt att du ändå känner dig positiv.
Det där med skapandet och framför allt fotandet gav mig mycket ork när vi hade en jobbig händelse i familjen.
På något sätt fyller man på med orken när man skapar.

Så snygg matta och så himla snygg mot bordet!!

Ha en fortsatt fin helg nu/
Kram Hannis

Anonym sa...

Heeeeej!
Men vad du råkar ut för, inte visste jag att du hade problem med hjärtat gumman! Tur mitt i allt att du ändå kan se det positiva i saker, det är verkligen en styrka!! Här har vi haft en rejäl dos med förkylningar och diverse ryggskott (inte bra när både jag och J har det samtidigt, det blir liksom inge gjort då!). Men det är ju egentligen bara bagateller.
Har tänkt höra av mig till dig också men tiden liksom bara försvinner, alldeles för mycket läggs på jobbet tyvärr.
Resten av helgen var fin men gick fort. Vi körde till Karlskrona som var urmysigt, åkte runt bland öarna och kikade. Även Karlshamn och Kristianopel gjorde vi fikastopp i.
Överhuvudtaget en del av Sverige som jag gott kan tänka mig att bosätta mig i, så småningom. Det ska dock mogna en lång tid först.
Just nu har vi så fullt upp med jobb, skola och hundarna så vi har knappt hunnit tänka framtid överhuvudtaget. Hösten har kommit hit också, i dag var det mössa på! Men massor av svamp finns här, så då är jag lycklig!
Hoppas ni kommer uppåt Västkusten snart, skulle vara så kul att ses igen!
Hälsa familjen!
Kram Susanne
PS. Mattan var urläcker!!

Queen of Kammebornia sa...

Hoppas du får må bättre snart! Jag låg inne med blodtransfusion för 2 år sen när de upptäckte att jag hade 70 i hb och inga järndepåer kvar... då fick jag undersökas överallt också... vilken jobbig och orolig tid det var. Jag sänder kramar och styrka till dig!

@my casa sa...

Usch då vad mycket elände, både för dig och dottern,
inte kul:( Hoppas att det blir bättre tider!


Varma kramar Åsa

Mrs Stenlund sa...

Blir ledsen för er skull, och hoppas och ber om hälsa för er båda. Och tänk att du sprider så mycket glädje till oss som läser, mitt i allt det svåra. Tack för din fina blogg.

Högagärde sa...

Ni är så tappra både dottern och du. Tänker på er och vet nästan inte vad jag ska skriva.

Men det är ändå så skönt att man kan få glädja sig åt det lilla som du gör.

Höstkram Elisabeth

Norr om Köpenhamn sa...

Usch, så trist att höra att du heller inte har det bra :( Och stackars dottern...jag lider med er! Jag vet ju hur det är med in-och utbesök på sjukhus. Det tar aldrig slut!!
Men man kan skönja ett rejält 'go' mellan raderna och jag vet ju också själv hur stark man blir, när man måste.
Tur att du har så mycket vackert omkring dig, som kanske hjälper till att orka med.

Från det ena till det andra, så var mattan jättefin. Passar så himla fint till det svarta bordet.

Jag tror mig veta vilken lampa du menar i min butik ;o) Det är väl den där bruna utdragbara i trä. Den är sååå himla läcker!! Jag har en själv ovanför sängen i gästrummet. Säg bara till om du vill ha den ;o)))

Önskar dig och dottern allt det bästa och sänder många varma styrkekramar!!
Må gott och var stark....
Kramar
Ulrika

Gardenhouse sa...

Oj oj så mycket jobbigt som drabbar er. Tänker på både dottern och dig.. Måste vara jobbigt att de inte finner lösningen tillhennes onda. Att ens barn inte får vara friska är ju ofattbart, så alla föräldrar förstår din önskan.
Hoppas hon fått sova och mår bättre nu, nån dag efter ditt inlägg.
Att de hittar svaren kring ditt hjärta och en bra lösning du kommer att må bra av...
Sån tur du kan koppla av med fotografering som en frizon.
Styrke kramar i mängd,
Sussi