24 oktober 2012

pojkrum

Förra helgen ägnade jag en heldag till att rensa i yngste sonens rum, behövligt kan jag säga.
Han har inte haft rummet mer än ca två år, men mellan 9 till 11 års ålder hinner en hel del hända med de små liven. Nu var det plötsligt viktigt för honom att rensa bort leksaker han aldrig använder, böcker han tyckte var för barnsliga osv. 
Väggklockan som vi tidigare haft i köket om som inte användes längre fick en ny plats på hans vägg, några kuddar inhandlades från Jysk, och den virkade loppispläden fick flytta från vardagsrummet till hans rum.
Ett fårskinn på sängen är skönt att sitta på om man vill sitta och rita eller spela spel på golvet.

Rummet är väldigt litet så krokar är alltid bra! Här hängs gitarren upp, mobilladdare och annat som ska finnas nära till hands hängs också upp här.
En liten ihopfällbar pall som är lätt att ställa vid skrivbordet om de är två som ska sitta där står lutad mot väggen.
Skrivbordsstolen som vi hade i vardagsrummet har fått flytta upp till hans rum tidigare.

Karta som skrivbordsunderlägg. Perfekt när de jobbar mycket med kartor i skolan nu.

Med enkla medel (och framförallt rensande och slängade av skräp) fick han ett mindre "barnsligt" rum som han trivs så bra i.
Nu vill jag göra om nästan överallt känns det som!

Kram till er!

3 kommentarer:

Johanna sa...

Stolen är ju helt fantastisk! Jag vill sååå gärna ha en sådan till ett i drömmarna kommande arbets/pysselrum i framtiden. Och även till min lille son när han blir lite större och skall få ett skrivbord:)

Ha en fin dag och hoppas att du och dottern mår bättre...

Kram Johanna

Lena sa...

Visst är det roligt att kunna förändra ett helt rum med små medel?

Så spännande maken och ditt projekt låter! Nu väntar jag ivrigt på fler bilder.

Kramar

Hannis sa...

Jag storgillar färgkombination i översta bilden.
Fick en sån där avkopplingskänsla=))

Vilka vackra bilder på din dotter!
Ljuvliga.

Kram Hannis