28 november 2012

litet jultips

Ännu en vecka som springer iväg! Bloggandet blir det som ni märker si och så med. I måndags fick jag en kortisonspruta i axeln och faktiskt så kändes det bättre efteråt och jag fick sova på natten, underbart!
Igår förmiddags ringde dotterns kirurg från Ängelholm och berättade att han tittat på de nya röntgenplåtarna som visar att en  ny nerv ligger i kläm i hennes rygg. Han ville prova att ge henne en nervblockad, och en operationssal fanns ledig mellan två stora operationer, så han ville att vi skulle vara där kl 14.00.
Det är ju ca två timmars bilkörning till Ängelholm från oss så det blev till att skynda iväg.
Tyvärr hjälpte inte blockaden, men nu vet vi i alla fall att det inte är från den nerven hennes nya bensmärtor kommer. I januari ska hon vara på smärtkliniken i Umeå i tre dagar då de ska försöka hitta den skadade nerven. Hoppas hoppas..

Då jag inte "julat" till det något alls här hemma, tänkte jag i alla fall visa ett litet tips på en liten gåbortspresent som jag gjorde förra året. Kakor staplades och slogs in i smörpapper. Runtomkring lindade jag papper som fick sticka upp ett par cm runt kakrullen. Sen la jag en bit plast högst upp och stoppade ned en bit mossa och knöt ett snöre runtomkring. En bit drivved som jag skrivit text på knöts också fast. Slutligen en liten kakform på toppen. Enkelt men uppskattat!



Nu blir det lunch och så ska jag iväg och fota lite varor till en butik.

Ha en bra dag!
Kram!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad du är påhittig! Jättefint!
Ha en bra dag!
Kram
Anna

Fint o Fult sa...

Stackare som går och har ont båda två...hoppas dottern får hjälp i januari!
Det var en väldigt fin liten kak-present du gjort, de tipset tror jag att jag lånar...finns några vänner som absolut skulle behöva lite kakor :)
Kram Monica

Lena sa...

Fina tips tas gärna emot, särskilt ett som detta!

Nu håller jag tummarna för att både du och dotter får hjälp mot smärtorna, Umeå ska väl vara den bästa smärtkliniken vi har?

Kramar

Tina sa...

Tycker om dig, lalala nu tänkte jag på Sylvia Wrethammar o Så mycket bättre...
Det var en fin present!!

kramen

Queen of Kammebornia sa...

Så himla fint!!!

Fru Sederblad sa...

Era stackare :-(. Jag håller också tummarna för att ni blir bättre.

Trädgården på Höjden... sa...

hej fina
hoppas dagarna i umeå kan bli vändningen för j och att du slipper operera din axel.
det hade varit så kul att träffas innan du åker norrut. jag ska till simrishamn den 19:e men jag förmodar att du redan åkt då. eller?
kram, kram

Marina sa...

Kreativt att göra egna gåbortspresenter. Fint!

Jag hoppas verkligen att det kan hjälpa dottern att vara på smärtkliniken. Ska hålla tummarna!

Kram

MammaElva sa...

Åh vad vackert!

@my casa sa...

Åh en sådan fin present:)

Hoppas verkligen att dottern din får hjälp i Umeå,
det borde vara hennes TUR nu:)


Kramar